Olieverbruik VAG 1.8 TFSI en 2.0 TFSI

Olieverbruik VAG TFSI

Het probleem: hoog olieverbruik

TFSI zuiger reparatieVolkswagen-Audi heeft met de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI twee motoren ontwikkeld, die autobezitters veel geld kunnen kosten. Deze motoren kunnen vanaf ca. 100.000 km een verhoogd olieverbruik gaan vertonen. Menig eigenaar van een Audi, Volkswagen, Seat of Skoda wordt er zelfs (veel) eerder mee geconfronteerd. Ook de hoogte van het olieverbruik kan niet worden voorspeld ….. het varieert van 1 tot 3 liter olie per 1000 km … en zelfs 4 liter per 1.000 km hebben we al gehoord!

Hoewel niet zo vaak als bij de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI, komt een verhoogd olieverbruik hebben helaas ook bij andere motoren van Volkswagen-Audi voor.


TFSI Kolben und Kolbenringe

De oorzaak…

Heel eenvoudig: de zuigers en zuigerveren van de genoemde motoren zijn niet op hun taak berekend. De zuigerveren moeten ervoor zorgen dat de smeerolie van de motor niet in de cilinder kan komen. Juist daar gaat het fout: de olie komt in de cilinder, verbrandt en zorgt ervoor dat de zuigers en zuigerveren meer en meer olie doorlaten…. Uiteindelijk leidt dit tot een totale verkoling van de zuigers en cilinders!

Wat is geen oplossing….

Audi TFSI met motorschadeIn het begin valt het nog niet zo op en sta je er misschien niet bij stil…… maar het olieverbruik wordt steeds groter ….. Is het aanvankelijk nog voldoende om het oliepeil te controleren en olie bij te vullen, na verloop van tijd worden de kosten gewoonweg te hoog. Maar erger nog: je motor wordt beschadigd! Het begint langzaam: eerst zijn het alleen de vervettende bougies, gevolgd door het steeds onregelmatige lopen van de motor. En in het ergste geval: verbranding en gedeeltelijk smelten van de zuiger … een grote schade die nog verder vergroot wordt wanneer ook de katalysator aangetast wordt!

Bovendien: door de slecht verbrande olie wordt ook het milieu geschaad!

Bel voor een vrijblijvend advies een van onze experts!

0 345 570 780

Onze gegarandeerde oplossing…

Technisch Servicecenter De Betuwe is gespecialiseerd in dit soort zware motorschades. Speciaal voor dit probleem hebben we, in nauwe samenwerking met een zuigerfabrikant, een unieke oplossing ontwikkeld.
Het resultaat: het olieverbruik wordt teruggebracht tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! Gegarandeerd! En dat geven we u natuurlijk zwart-op-wit!

Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden. De reparatie is uiteraard inclusief nieuwe bougies, distributieketting, olie- en oliefilter.

En onze prijs: € 2.395 incl. Btw (€ 1.980 excl. Btw)*

* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Tegen speciale tarieven kunnen wij ook een huurauto voor u inzetten.

Bel voor een vrijblijvend advies een van onze experts!