VAG 1.4 TSI reparaties

VAG 1.4TSI olieverbruik

Net als de ‘grote broers’, de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI, is de 1.4 TSI van Volkswagen een krachtige, zuinige motor. Want wie wil het niet: een lekkere vlotte auto die je daarvoor niet bestraft bij het tanken? Juist, (bijna) iedereen! Zo dacht ook Volkswagen toen ze de TSI-motor ontwikkelden. De 1.4 TSI motor heeft daarom een turbo en vaak (vanaf 140 pk) ook nog een mechanische compressor. Daardoor wordt het vermogen bij zowel lage (compressor) als hoge toerentallen (turbo) vergroot.

Deze soepel lopende, krachtige en zuinige TSI-motor kent echter helaas probleem zoals overmatig olieverbruik en problemen met de distributieketting.

Problemen met 1.4 TSI motoren:

Hoog olieverbruik 1.4 TSI tot ca 2011

Deze doet zich met name voor bij de auto’s met de motorcode BLG, BMY, BWK, CAVA, CAVB, CAVC, CAVD, CAVE, CAVF, CAVG, CNUB, CNWA, CNWB, CTHA, CTHB, CTHC, CTHE, CTHF, CTHG, CTJA, CTJB, CTJC en CTKA.

Zoals gebruikelijk bij de Volkswagen-Audi-groep (VAG) vinden we deze motor in meerdere auto’s terug:

Volkswagen: Golf, Golf Plus, Passat, EOS, Tiguan, Touran, Scirocco, Beetle, Polo
Skoda: Fabia, Octavia, Suberb, Yeti
Seat: Ibiza, Leon
Audi: A1, A3, A4, Q5


1.4 TSI olieverbruik oplossen

Oorzaak verhoogd olieverbruik

De boosdoeners? Wanneer de motor voorzien is van zowel de turbo als de compressor, is een of meerdere gebroken zuigers vaak de oorzaak van verhoogd olieverbruik. Bij andere motoren is de olieschraapveer vaak de boosdoener! Doordat de olieschraapveren zo dun zijn, gaan ze vroeg of laat olie achterlaten. Dat wordt steeds meer. Die olie wordt mee verbrand. Gevolg: steeds meer olie bijvullen en koolafzetting verwijderen! Dit betekent dat ook vaker de inlaatkleppen gereinigd moeten worden.

Bel voor een vrijblijvend advies met een van onze experts!

0 345 570 780

Oplossing olieverbruik 1.4 TSI

Omdat TSC De Betuwe gespecialiseerd is in dit soort grote motorschades, kunnen we u een unieke totaaloplossing aanbieden voor de beste prijs:

  • We vervangen de zuigers door gemodificeerde zuigers en zuigerveren
  • We honen de cilinders
  • We vervangen alle relevante pakkingen
  • We vervangen de krukaskeerring
  • We plaatsen nieuwe bougies
  • We vervangen het oliefilter, de olie en de koelvloeistof
  • Bovendien vervangen we de distributieketting (incl. tandwielen, kettinggeleiders en -spanner)

Uiteraard gebruiken wij uitsluitend originele onderdelen!

Onze garantie..

TSC De Betuwe brengt met deze reparatie het olieverbruik terug tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! En dat durven we 12 maanden te garanderen, zwart-op-wit!

En onze prijs: € 3.330 inclusief Btw (€ 2.752 excl. Btw) */**

* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.
** Zakelijke klanten nodigen we van harte uit om contact op te nemen voor een passende offerte!

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Tegen speciale tarieven kunnen wij ook een huurauto voor u inzetten.

Bel voor een vrijblijvend advies een van onze experts!

Hoog olieverbruik 1.4 TSI na ca 2011

Ook 1.4 TSI-motoren van na 2011 zijn niet geheel gevrijwaard van problemen. Ook hier is het olieprobleem aan de orde. Dit doet zich met name voor bij de auto’s met de motorcode: CXSA, CXSB, CZCC, CZEA, CZDD, CPWA, CZCA en CZDA. Deze motoren vinden we terug in de volgende types:

Volkswagen: Golf, Golf Plus, Passat, EOS, Tiguan, Touran, Scirocco, Beetle, Polo
Skoda: Fabia, Octavia, Suberb, Yeti,
Seat: Ibiza, Leon
Audi: A1, A3, A4


Skoda Octavia TSI met olieverbruik

Risico olieverbruik 1.4 TSI

De mooie medaille van de 1.4 TSI heeft dus ook een keerzijde: hoog olieverbruik! De problemen beginnen vaak rond de 100.000 km maar kunnen (helaas) ook veel eerder al de kop op steken. En dat is natuurlijk slecht voor uw portemonnee, uw auto en het milieu! U herkent het aan:

– Snelle toename van het olieverbruik (meer dan 1 ltr/1000km)
– De motor loopt niet lekker en houdt af en toe in

Directe actie is in dat geval geboden! Dit ‘gedrag’ kan namelijk leiden tot ernstige motorschade; kleppen, cilinders, zuigers, turbo’s en zelf de hele motor kan onherstelbaar beschadigd raken!

Twijfelt u of heeft u misschien vragen? Bel voor een vrijblijvend advies met een van onze adviseurs 0345-570780!

Wat veroorzaakt het olieverbruik?

Bij de 1.4 TSI motoren die na ca 2011 zijn gebouwd, is de oorzaak van het hoge olieverbruik vaak terug te voeren op de olieschraapveer. Deze slibt na verloop van tijd dicht en voert de olie niet meer adequaat af. Maar ook hier komen (incidenteel) breuken in de zuigers voor.

Bel voor een vrijblijvend advies met een van onze experts!

0 345 570 780

Reparatie voor de 1.4 TSI motor

Omdat TSC De Betuwe gespecialiseerd is in dit soort grote motorschades kunnen we u een unieke totaaloplossing aanbieden voor de beste prijs:

  • We vervangen de zuigerveren door gemodificeerde zuigerveren
  • We honen de cilinders
  • We vervangen alle relevante pakkingen
  • We vervangen de krukaskeerring
  • We plaatsen nieuwe bougies
  • We vervangen het oliefilter, de olie en de koelvloeistof
  • We vervangen de distributieriem

Hiervoor maken wij uitsluitend gebruik van originele onderdelen.

Wij garanderen..

Wij garanderen met deze reparatie het olieverbruik terug te brengen tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! Inclusief 12 maanden garantie, zwart-op-wit!

En onze prijs: € 2.249 inclusief Btw (€ 1.859 excl. Btw) */**

* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.
** Zakelijke klanten nodigen we van harte uit om contact op te nemen voor een passende offerte!

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Tegen speciale tarieven kunnen wij ook een huurauto voor u inzetten.

Bel voor een vrijblijvend advies een van onze experts op 0345 – 570 780!

Oprekkende distributieketting in de 1.4 TSI

De distributieketting is de ‘verbindende schakel’ in TSI motor van uw auto! Het verbindt o.a. de nokkenas met de krukas en zorgt ervoor dat bewegingen in de motor stipt op tijd en in de juiste volgorde plaatsvinden! Meer informatie over de werking leest u op de pagina: Wat zijn de componenten van de distributieregeling.


Skoda Octavia TSI met olieverbruik

Problemen met de distributieketting (tot ca 2011)

Wanneer de distributieketting oprekt, wordt dit langzaam aan hoorbaar. In het begin zacht, maar al gauw wordt het een duidelijk waarneembaar slepend of schrapend geluid vanonder de motorkap.

Ook hier geldt: ‘gewoon’ doorrijden leidt tot ernstige motorschade, zeer zeker wanneer het waarschuwingslampje van het motormanagementsysteem aangeeft dat er een fout in het motormanagement zit; is negeren niet meer aan de orde!

Wanneer, door een gebroken of overslaande ketting, de kleppen op het verkeerde moment open gaan kunnen de gevolgen enorm zijn. In het ergste geval raken de kleppen de zuiger met gescheurde kleppen, kapotte zuigers en zelfs verbogen drijfstangen als mogelijk gevolg.

Oplossing opgerekte distributieketting 1.4 TSI

Technisch Servicecenter De Betuwe is gespecialiseerd in herstel van dit soort motorproblemen en schades. Speciaal voor dit probleem hebben we een uniek aanbod:

  • We vernieuwen de distributieketting en geleiderails inclusief tandwielen, spanners en alle afdichtingen die er deel van uitmaken, natuurlijk met gebruikmaking van originele onderdelen
  • We vervangen de motorolie, inclusief het oliefilter
  • We vernieuwen de koelvloeistof
  • We wissen het foutgeheugen en lezen alle componenten opnieuw in

TSC De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden. Bel voor een vrijblijvend advies een van onze experts op 0345-570780.

En onze prijs: € 925 inclusief Btw (€ 764 excl. Btw) *

* Dit aanbod geldt uiteraard alleen voor voertuigen waarbij de distributieketting nog intact is en niet is overgeslagen. Mocht dit onverhoopt wel het geval zijn, dan maken we na een diagnose graag een offerte.

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Tegen speciale tarieven kunnen wij ook een huurauto voor u inzetten.