Olieverbruik VW 2.0 TDI Biturbo – Motorcode CFCA

Olieverbruik VW BiTDI 180pk CFCA

TDI probleem: hoog olieverbruik

Volkswagen heeft met de Transporter een ruime, mooie en sportieve auto voor zakelijke en persoonlijke doeleinden in het assortiment. Helaas is ook heeft ook dit model niet zonder gebreken. Dus ook de 2.0 TDI Biturbo (180 pk, motorcode CFCA). Deze motor kan de eigenaar met hoge kosten opzadelen. Deze TDI dieselmotor vertoont vanaf ca. 100.000 km namelijk vaak een verhoogd olieverbruik. En sommige Transporter-eigenaren worden helaas al veel eerder met dit lot geconfronteerd.


Cilinder en zuiger BiTDI CFCA Motor

De oorzaak…

Heel eenvoudig: de zuigers en zuigerveren van deze motor kunnen hun taak niet aan! Het door de motor ontwikkelde vermogen is gewoonweg te hoog… en dat terwijl Transporter juist ingezet wordt voor de zware arbeid. De zuigerveren moeten ervoor zorgen dat de smeerolie van de TDI motor niet in de cilinder kan komen. Juist daar gaat het fout: olie komt in de cilinder, verbrandt en zorgt ervoor dat de zuigers en zuigerveren meer en meer olie doorlaten…. Uiteindelijk leidt dit tot een totale verkoling van de zuigers en cilinders!

Wat is geen oplossing…

Wanneer het olieverbruik (beginnend na ongeveer 3 jaar of ca 100.000 km) steeds maar blijft stijgen, is het al gauw niet langer toereikend om steeds weer olie bij te vullen ……het olieverbruik blijft stijgen….

De kosten van olie bijvullen stijgen en worden uiteindelijk te hoog. Maar erger is, dat met het stijgen van de olieconsumptie de motor meer en meer beschadigd raakt! Dat komt langzaam tot uiting. Het begint met het onregelmatiger lopen van de TDI motor. Daarna neemt het vermogen van de BiTDI motor af. Zodra je dit merkt zijn de zuigers en de wanden van de cilinders al beschadigd. En zelfs de turbo’s kunnen aangetast zijn of worden….

Preventie is mogelijk. Een paar tips:

  • Zorg ervoor dat de motor alleen wordt belast wanneer deze op bedrijfstemperatuur is
  • Zorg ervoor dat de motor nooit overbelast wordt
  • Ververs de olie en het oliefilter tweemaal zoveel als voorgeschreven

Bel voor een vrijblijvend advies met een van onze experts!

0 345 – 570 780

Onze gegarandeerde oplossing…

VW TDI BiTurbo UpgradeTechnisch Servicecenter De Betuwe is gespecialiseerd in het herstellen van dit soort motorschades. Speciaal voor dit BiTDI probleem hebben we, in nauwe samenwerking met een zuigerfabrikant, een unieke oplossing ontwikkeld.
Het resultaat: het olieverbruik wordt teruggebracht tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! Gegarandeerd! En dat geven we u natuurlijk zwart-op-wit!

In onze werkplaats wordt de motor door ons verwijderd en aangepast.

Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze VW BiTDI hersteloperatie en kan deze dan ook voor een zeer gunstig tarief aanbieden.

Onze prijs: € 3.995 incl. Btw (€ 3.302 excl. Btw)*

* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor nog niet is beschadigd. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Tegen speciale tarieven kunnen wij ook een huurauto voor u inzetten.

Bel voor een vrijblijvend advies een van onze experts!